MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

lális píše:Hele Wally já mám pocit,že palec ukazuje na nohu sání...100%
no to by ale bylo správně
... a vůbec !

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1521
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

vačky jsou stejný,jenom starší typy měli jiný úhel zubů. a na rozdělovači lze ještě otočit tu vačku,ale spíš si myslím že tam bude palec s jinak udělaným výřezem jak psal sršáň. faktem je že s fotkama by se to možná našlo hned.

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

Tu uz sa mozem mylit aj ja.. Tu treba merat a porovnavat - kluku, remenicu,- znacenie voci vybraniu, nahon a unasac rozdelovaca.. Ak je nieco posunute oproti standardu, neda sa dodrziavat logicke tabulkove nastavenie, alebo postup.. Ak si vsak pochopil logiku zazehu, ktory som popisal.. uz sa nepomylis.. Ja mam jednu zasadu, od stareho mechanika pre talianske vozy - ak to nenatocis tri krat po sebe na 5 plnych otacok motora, odstav to a hladaj chybu, zapalovanie, vyskladanie motora.. Poviem pravdu, ja som tabulkovo, alebo predpisovo neskladal a nezapajal ani jeden motor.. Proste skus este raz prejst cely motor, mozno na nieco prides , co sa prehliadalo a je ine oproti standardu, ale ak poznas logiku zazehu.. prides na to..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Vako ještě jednou díky za rady!!!
Co se týče zapalování,tak to chápu,už jsem dělal motory do ostatních vwerku.
Az budu u motoru nafotim,ted mám z toho celyho motorovani pěknou rýmičku a to jak všichni víte,to je za nejhorší chlapska nemoc :-)

A předpokládám,ze kromě estetického pohledu,přehození kabelu nemá na funkci rostlinare vliv.Nebo ano?
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od SO 545 »

opozdenie tretieho vaca bude dodrzane ?
mozno som mimo ale ked len prehodis kable oproti fabrickemu nastaveniu ?

momentalne skladam trosku ine miniatury ale toto som teraz vylovil niekde zo zadu pamate. #-o
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
vako
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 830
Registrován: 07 úno 2005
Bydliště: Kežmarok - Poprad
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od vako »

Tu opozdenie tretieho valca nehra az taku ulohu a vsetky nove a vysisie obsahy u Aircooled VW to ani uz neriesia.. Vsetko je poriesene lepsou saharaou a update chladenim.. Novsie rozdelovace s prihliadnutim na kvalitativnejsie prepracovanu saharu a system chladenia to uz neriesia - teda opozdenie.. Opozdenie neriesi v sucasnosti uz ani tak zhanana posledne 019 a 010 rozdelovac

A pre Lalisa - urcil si to spravne .. Krome estetickeho.... ale to mozes mat v prdeli, ja mam tak preskladane kable koli SC - supercharger, pretoze pouzivam hlavu rozdelovaca zo SAAB 900 , ze si to pamatam len ja - teda zapojenie :mrgreen: a bezne pretacam jak nahon tak unasac na rozdelovaci , tak ako to mne pasuje..
Blacksmith - Juniperus Hero
VWolkers

Uživatelský avatar
LoLeG
Příspěvky: 122
Registrován: 07 srp 2012

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od LoLeG »

Jdu k s prosbou o radu. Naskytla se mi koupě dvoukanálové šestnáctky s písmenem X na konci čísla motoru. Motor je vytažený z funkčního auta. Chtěl bych se zeptat co toho X označuje. Jediné co jsem se dočetl že je to motor který byl koupen zvlášť. Zajímalo by mě jestli tento motor má jiné parametry nebo jestli je to shodné s jakýmkoli jiným motorem s kódem AD. Dík

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19868
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

výměnný díl. Parametry budou +- shodné jako u jiné dvoukanálové šestnáctky.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Tom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 293
Registrován: 22 dub 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Tom »

Ahoj, potřeboval bych poradit. Kolegovy se v motoru míchá benzín s olejem. Moje teorie je, že se benzín dostává do oleje přes pístní kroužky, které jsou podle mě už v háji. Nebo se může dostat benzín jinudy do oleje?
Na takto smíchaný olej s benzínem jezdil celkem dlouho, kolik škod to mohlo napáchat v motoru?

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5297
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lišák »

Může být špatná membrána palivového čerpadla.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VWenca »

Buďto membrána palivového čerpadla, nebo jehlový ventil neudrží tlak benzínu od čerpadla do karburátoru a ten se přeplavuje.
A co funkce automatického sytiče a termostatu. Oboje ok? Jaká je spotřeba?

Uživatelský avatar
Tom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 293
Registrován: 22 dub 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Tom »

zkontroluji a pokud to tak bude, bude to super zpráva. Pokud to nenapáchalo nějaké škody uvnitř motoru.
Díky

Uživatelský avatar
Tom
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 293
Registrován: 22 dub 2006

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Tom »

pokud by se přeplavuje karburátor tak by to šlo do bloku přes pisty, nebo ne? Spotřeba je veliká. Až budu mít motor u sebe tak to vše skouknu. To že mám benzín v oleji jsem zjisti až když my volal že mu teče motor. Když jsem přijel tak ho natočil a tekl mu benzín smíchaný s olejem ven přes saharu. Nejspíš v místě těsnění kde jde olej do chladiče.

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VWenca »

Když to teče karburátorem, tak při běhu motoru se stíhá něco spálit, ale po chcípnutí to nateče do válců a odtud kolem kroužků do oleje.
Jestli to chytá blbě za tepla, je to ulitý benzínem z karbece.
Jestli to chytá víceméně normálně, bude to spíš membrána v benzínový pumpě.
Jestli to jezdilo na směs oleje a benzínu , můžou být načatý lágry.

Uživatelský avatar
tlapik
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2014
Bydliště: První vesnice za Prahou

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tlapik »

Zdravím pánové, mám problém s motorem a potřeboval bych poradit mám 1200 z roku 1969. Doteď jezdil v pohodě(cca 200km) předtím auto stálo 12let u předchozího majitele.Včera při jizdě asi cca 20 km začal mít motor výrazněji hlasitý zvuk dvakrát škytnul a už moc netáhl a při přidání plynu dlouho padaly otáčky zpět na volnoběh. Po doražení domu jsem motor opět nastartoval na volnoběh se hodně klepe(dříve to nedělal) přidapalo mi, že nepálí válce na levé straně, ale jiskru to hází předstih i odtrh seřízen. Přesto jsou válce na levé straně studené a motor težko drží volnoběh. Vypadá to že levé válce nejedou a jsou nemocné, bohužel jsem dnes nepřišel čim by to mohlo být. Prosím o rady předem díky Márty.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13945
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Herbie »

já bych začal svíčkami
pak změřit kompresi v jednotlivých válcích
a zkontrolovat ventily

podle toho jak to dopadne zvolit další postup
... a vůbec !

Uživatelský avatar
tlapik
Příspěvky: 35
Registrován: 14 zář 2014
Bydliště: První vesnice za Prahou

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od tlapik »

Díky za info, zjistil jsem že je praská pružina na ventilu.
Herbie píše:já bych začal svíčkami
pak změřit kompresi v jednotlivých válcích
a zkontrolovat ventily

podle toho jak to dopadne zvolit další postup

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 225
Registrován: 26 čer 2011
Bydliště: Jirkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Jarda »

Potřeboval bych informaci o mazání ,nevíte někdo který otvor na bloku motoru když dem chladič oleje je výstup levý nebo pravý po směru jízdy. :)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od john »

Skus zformulovat otazku trochu inac...neviem o co Ti ide... :D

Uživatelský avatar
p3p1k
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 388
Registrován: 03 zář 2007
Bydliště: praha

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od p3p1k »

už si pár dnů lámu hlavu stím, že mi nejde nastartovat brouk :( , motor krásně běžel, pak se rozmontoval a zase zpět složil ale teď né a né naskočit, jiskru dává (od svíčky po indučku vše v pořádku) benzín taky jde, předstih a vůle ventilů seřízeny,tlaky změřeny, karburátory jsou prostříkaný a vyfoukaný (žádným šroubkem jsem nehýbal) a motor stále nic, přivolal jsem si na pomoc Herbieho, bohužel ani Herbie si neví rady :( nenapadá někoho nějaký typ?
nejkrásnější pohled na svět je z VW sedačky ;)
1775ccm, 2xweber 40idf, engle 110 .... zajíždí se :- )

Odpovědět