CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

spolujízdy, afterpokecy, fotky a vše okolo
Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od pulenejksicht »

parádní report dobrodruhů co užívaj vwčka expedičně a ne k pózování .. zdravá závist :wink:

kéž by nás tak mělo víc čas a koule užívat vwčka takhle ..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od Rychnak »

"krátké pokračování"

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od Rychnak »

lišák píše:Doufám, že moje hodnocení vezmeš jako poklonu, protože mě nenapadá nic jiného než, že jste banda magorů :D . Čtu to jedním dechem =D> =D> =D> .
Díky, snažím se tu přispět na toto fórum alespoň něčím zajímavým, vzhledem k tomu, že v technické oblasti z tohoto fóra notně čerpám. Já zase smekám před Vaší (tvojí a investorovou) zabejčivostí a puntičkařstvím nad Evženem :wink: díky za inspiraci.

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od Rychnak »

18.8
8:00 Zavádí se nové pravidlo pro urychlení ranních startů. Kdo se nestihne do 8:00 zbalit, tak bude dělat 40 kliků v kuse. Neuvěřitelně to funguje a opravdu v 8:15 odjíždíme směrem na Jerevan. Johny jásá.
9:30 V dálce vidíme Jadernou elektrárnu, která má poněkud kontroverzní pověst a byla na několik let odstavena z provozu, aby byla pro posílení nezávislosti Arménie opět spuštěna. Překvapují nás taktéž místní reklamy - jen na Vodku, cigarety a armádní a policejní sbory.

11:00 Vjíždíme do Jerevanu, prodíráme se zácpou a kulturní Nataša se ujímá průvodcování po městě. Zatahuju ruční brzdu v T2, která mi následně zůstává v ruce... Následuje prohlídka města. Téměř všechny zajímavé památky ve městě byly zničeny během sovětské éry. Jerevan je tedy dosti moderní město. Nejstarší památka kterou se i sověti báli zničit je část kostelíčku ze 13. století.
Obrázek
Když ho nezničili, tak ho alespoň zastavěli do obchodního komplexu. Nyní probíhá jeho rekonstrukce. Navštívili jsme ještě jakési sovětské monstr schody a muzeum arménské genocidy.
Obrázek
Obrázek
Strom u muzea genocidy, zasadil K.Schwarzenberg.

Obrázek
Muzeum Chačaturiana
Obrázek
Socha na hl. náměstí Yerevanu
Obrázek
"Monster schody"
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Místní varianta ekologického autobusu.

16:00 Prohlídka města je na konci, dáváme pivko v místním dosti alternativním baru, o rozhodujeme se co podnikneme večer, v plánu je návštěva místního proslulého jazzového klubu.
Obrázek
Náhodou potkáváme místního muzikanta, který nám tento klub rozmlouvá, kvůli jeho snobskosti a drahotě a doporučuje klub Synkopa, který je naproti a je o dost levnější. Štěpíme se na 2 frakce - stařící jdou ke křápům jíst guláš a spát. Ostatní se vydávají do jazzclubu.
21:00 Návštěva jazzového clubu. Místní specialitou je, že na piano hraje majitel podniku. Místní jazzmani hrají neskutečně, je to mezinárodní společnost - jeden z Moskvy, druhý z Náhorního Karabachu.
Obrázek
Jazzclub "Synkopa"
23:00 Opouštíme jazzclub, někteří jdou spát, ti odvážnější jdou znovu navštívit alternativní hospodu. Rychňák a Venéka baví Japonce v snobském jazzclubu do kterého se jim podařilo záhadným způsobem dostat.
01:00 Příchod ke křápům. Vzhledem k nedostatku místa na parkáči se Rychňák rozhoduje spát na střeše T3, což se nějak nelíbí hlídači vedle stojící Ruské ambasády. Ptá se ho jestli bude narušat, načež odvěcuje, že tolko chače spať, a dodává Etot punk, ty znaješ? Hlídač Punk znal, smějeme se a z této hlášky se stává hláška výpravy.


19.8. 8:00 Poněkud těžké ráno, opouštíme Yerevan a jedeme směrem na jihovýchod na Geghard.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
14:00 Návštěva opravdu velmi nádherné katedrály Geghard, plno turistů, shlédeme i rituální popravu a porcování obětního beránka. Navštěvujeme i jakýsi řecký chrám?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
15:30 Původně bylo v plánu vylézt na vrchol Asdahágu, což je vyhaslá sopka poblíž Geghardu, která má na vrcholu jezero. Nakonec od tohoto plánu z časových důvodu ustupujeme. Rozhodujeme se radši pro návštěvu klášterního komplexu Tatev, kvůli kterému nás čeká přesun přes celou Arménii. Během průjezdu Arménii se dostáváme cca 0,5 km od hranic s Iránem. Je tu extrémně levná nafta a tak plníme vše co se dá tímto palivem.
Obrázek

Před Kitem i T3 se otevírají táhlé kopce, kdy několikahodinová stoupání na 2 a 3 nejsou žádnou výjimkou. Auta kupodivu zvládájí pekelná vedra dobře.
Obrázek
Někde po cestě směrem na Tatev.
Obrázek
Kontrola teploty, hrábnutím na olejovou měrku - když člověk udrží prst alespoň 1s je to v pořádku. Jedem dál.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
I takhle se dá stěhovat...
Obrázek
Místní autodíly.
Obrázek
Obrázek
Sedlo 2700 mnm. Vzducháč nemá problém. Chvíli stavíme a kocháme se.
21:00 Spíme poblíž jezera, které využíváme pro naši očistu.
Obrázek

20.8
8:00 Klasika Johnyho budíček.
10:00 Odjezd směrem na Tatev.
Obrázek
Obrázek
Předjíždím Iránskej kamion :P

Klášter je celkem zajímavej. Připomíná hrad spoji polohou i masivním opevněním. V minulosti komplex slouží jako univerzita pro celý region a největšího věhlasu dosáhl kolem 12. století. Po návštěvě kláštěra se na své cestě otáčíme a poprvé na cestě se už nevzdalujeme od Brna.
Kláštěr Tatev
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Dveře do nebe?
Obrázek
jedem z Tatevu
Obrázek

12:30 Koupáme se v krásných přírodních tůňkách, jezírkách a vodopádech kousek od Tatevu a děláme kolektivní foto. Strejda Eva se s námi nekoupe a radši se baví se sympatickou stopařkou, která je z Iránu a později ji nabíráme, abychom ji přiblížili směrem ke městu Sevan.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Kolektivní foto;-)
Obrázek
Obrázek
T2b s 2litrem - bohužel nejede - jediná co potkáme během tripu.
21:00 Sjíždíme z cesty zhruba 50km před Sevanem a nacházíme flek na spaní. Nějak jsme zapomněli koupit chleba a tak řešíme co si dáme k večeři. Za chvilí kolem jede Niva a borec nám dává zbytky z jejich párty - Pitu, grilovaný maso a česnek - haluz. Kečup s pitou a masem je uspokojivá večeře.

21.8 7:30 budíček, snídaně
Obrázek
10:00 Návštěva města Sevan, kteréžto není nijak moc zajimavé - klasické nehezké město ze sovětské éry. Využíváme levných armenských cen k nákupu tradičního koňaku a Sobraní. Ochutnáváme jakési podivnné ovoce, která vypada jako třešně a chutná jaksi divně.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Když kompresor, tak pořádnej :^o

12:00 Koupačku v jezeru Sevan, je to jezero položené ve výšce 1900 mnm, s krásnou průzračnou vodou. Stojíme na místě, kde se normálně asi platí, ale my jsme nemuseli platit nic. Relaxujeme a kutíme oběď.
18:30 Odjíždíme od jezera Sevan směr Gruzie. Celkem nudný tranzit, během kterého těsně před hranicemi s Arménii tankujeme, Shimi nechává rozsvícené mlhovky, což se posádce T3 nelíbí a tak se lehce hádáme úplně o ničem.
22:30 Příjezd na Arménsko - Gruzínskou hranici. Jak už je v Arménii zvykem, tak bez náležité buzerace se hranice přejet nedají. Po několikeré kontrole pasů, vrácení všech těch pasportů a zaplacení výjezdního poplatku, po několika nedorozuměních nakonec jsme i s oběma auty na gruzínské straně.
23:00 Jsme v Gruzii a těsně za hranicemi si hledáme místo, kde bychom mohli rozbít náš tradiční cigánský tábor. Zastavujeme tedy auto kdesi na křížovatce a brácha si bere čelovku a vydává se zkoumat terén. Je pryč celkem dlouho. Kde nic tu nic s majákama příjíždí policejní auto. Obávám se průseru a tak vytahuju hever. Mohutný policajt vyskakuje z džípu a překvapuje mne naprosto plynulou angličtinou /v Gruzii asi první takový člověk, krom cizinců/
Policajt: Do you have a problem? Já: No, we only have a flat tire.
A: Do you want me to help you? I´ve got a jack.
B: No, we have already changed the tire.
A: Do you know a place where you can sleep? There is a motel 3 km far.
B: We thought we would be sleeping somewhere here in tents.
A: That´s impossible, there is an Armenian border - they may shoot you, and on the other side are snakes. But if you want to you, you can sleep in my police station ;-)
B: That would be great!
A: Follow my car, its 2 km from here.
Borec nahodil majáčky a eskortoval nás na stanici, kde nás na zahradě ubytoval. Prostě paráda!


22.8. 2:00 V noci nás několikrát vzbudili blízko štěkající psi. Jejich zahánění se ujmul Johny, který bez brýli (tzn po sluchu) po psech házel štěrk. Cíl samozřejmě ve tmě minul, ale nepřátele se nakonec na útěk pustili.
8:30 Ráno klasická vstávací rutina zpestřena pouze tureckým záchodem ve stavu otřesném. Místní policisté nechtěli abychom jim ho ještě víc zaneřádili a tak je zamkli vrutem - jak fikané. S bráchou měníme zadní gumy na T3, protože pravá zadní periodicky ztrací tlak, je už asi příliš sjetá. Odjíždíme směrem Tbilisi, kde je naplánované setkání s Vikem, který by tam už na nás měl čekat.
Obrázek
Ráno na policejní stanici

12:30 Nabíráme Vika na letišti ve Tbilisi a míříme auty směrem do centra, kam se chystáme jít na prohlídku. T3 přestala dobíjet, přestože alternátor se stále točí. Žhaví kontrolka dobíjení. Rozdělujeme se na dvě skupiny. Rychňáci zůstávaji u křápu a řeší poblémy s dobíjením. Ostatní se vydávají do víru Tbilisi. Jen podotýkám, že alternátor byl v T3 měněný za nový před měsícem, před cca 8000km značka Starline. Máme sebou ještě 2 náhradní Bosche - ale oba mají ložiska těsně před smrtí, jinak jsou funkční. Přemýšlíme, co budeme dělat - mysleli jsme, že nový alternátor vydrží dýl. Ptám se dědy - hlídače parkoviště, jestli nevý kde je Avtoremont altěrnator - borec energeticky naskakuje do auta a vydáváme se T2 na autoprohlídku Tbilisi po místních remontech. Místní provoz je celkem síla a bez poviného ručení mám fakt strach, že se něco stane. Postupně objíždímě místní remonty, jenže nikde alternátory bosch nedělají. Nakonec jsem úspěšný a nalézáme jeden, kde má borec hromadu elektrověcí naházených v rohu. Domlouvám se s ním, že Altěrnator rabotajeť, tolko Lager kaput. No je to těžký a tak mi dávají telefon, kde je německý hovořící Gruzinec, ten jim to překládá a jsme domluvení, že do večera to bude opravený. No jsem zvědavej.
Obrázek
Krámujem T3, abychom mohli kuchnout pana Starlina.
Obrázek
Nefunkční kašna v Tbilisi
Obrázek
I v Tbilisi mají časostroj:D
Obrázek
Hypermoderní most přes řeku Mtskhvari
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Klasický pohled na Tbilisi.
Obrázek
Obrázek
Prezidentský palác Tbilisi.

15:00 Vydáváme se s Bráchou a s Johnym směrem do centra. Dáváme si místní jídlo - vajíčko v buchtě. Navštěvujeme fenomenální blešák, kde kupujeme různé cetky domů. Dá se tam sehnat opravdu cokoliv od špendlíku přes keramiku po hudební desky z sssr. Navštěvujeme místní hypermoderní most, projíždíme se lanovkou, a ještě prohlížíme místní malinkou katedrálu.
Obrázek
17:00 Vydáváme se s bráchou zpátky pro altík - a je opravdu spravenej - Borec názorně předvádí tichost a roztačí ho špagátem - jedině říká, že už jsou krátky uhlíky ale že je bohužel neměl kde vzít, ale že to snad dojedem. Celá ta sranda stála cca 400,- Super. Odborná opravu - rychlá a kvalitní a levná. Jsme nadšení. Montujeme altík zpátky do T3. Funguje jak má.
18:00 V místním marketu nakupujeme Čaj jako suvenýr a pivo na večer, něktří kupují i víno a koňaky. Druhá skupina byla předtím na luxusní vodárně.
19:30 Vydáváme se směrem na Omalo, kde plánujeme strávit několik posledních dnů v horách. 80 km za Tbilisi ale kempíme. Večer nás opět navštívila policie - a dali nám telefon přímo na jejich bose, že kdyby byl jakýkoliv problém, tak máme volat, že jsou u nás za 2 minuty. Tomu říkám - pomáhat a chránit ;-)

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od Šíša »

Doufam ze jsi napsal do toho CC&C ... neb v tomto cestovatelskem casaku uz dloho nebyl takovej poradnej "trip".

Neudelas-li to, udelam to sam :wink: :D

párek
Příspěvky: 37
Registrován: 07 úno 2012

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od párek »

ty znajes punk? CHlapi uplne to vidim:D

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od Rychnak »

23.8
08:00 Klasická rutina, Johny nás budí. Bohužel nám jaksi chybí morálka a tak jsem na cestě až cca za hodinu.
10:00 Odbočujeme z hlavní cesty a trávíme čas koupačkou v překrásné říčce, která má tak rychlej proud, že jí nazýváme přírodní sprchou :-) Sprcháče mizí proudem, opět jsem "krásní a voňaví". Závodíme v házení žabek.
Obrázek
Obrázek
12:00 Navštěvujeme místní kšeft v Pshaveli a kupujeme nutné zásoby - pivo, chleba a vodu na hory. Opouštíme Pshaveli a začínáme pomaličku stoupat po cestě směrem na Omalo - nabíráme do T2 dva stopaře z Izraele. Cesta se pomalu zhoršuje, až se z ní stává opravdový offroad - plný příkrých srázů, auta jsou nucena překonávat rygóly, úzké průjezdy a další nástrahy. Po 22 km této cesty /cca 1 hodina jízdy/ zastavujeme na těžko průjezdném místě a radíme se co dál. Problémy má hlavně T3, kvůli nižsí světlé výšce vozu. Rozhodujeme se pro návrat zpátky do Pshaveli, kde pravděpodobně stopnem nějakej Uaz do Omala.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Místo zlomu, jedeme zpátky.
Obrázek

16:00 Radíme se s místníma a ti říkají, že se nemáme bát a že to prostě máme projet. Zvažujeme pro a proti - obáváme se, aby tu auto někde nezůstalo - jak bychom se pak vraceli? 4000 km domů?
17:00 Nakonec se rozdělujeme na 2 skupiny - T2 pojede s celkem 6 členy výpravy nahorů do Omala - na 5. denní puťák - Brácha, Vik, Johny a Venéka půjdou na puťák. Já s Karlem je tam odvezeme a pak se vrátíme zpázky, ostatní počkají na náš návrat u T3 v nocovišti a další den se přesuneme směrem za dalšími památkami Gruzie a zakončíme náš pobyt výstupem na Kazbeg.
17:30 Vyhazujeme z T2 vše co není potřeba, bereme řetězy pro případ bláta, a v 6 se vydáváme nahoru.
Obrázek
18:30 První pekla se objevují na cestě, ale není to nic co by nešlo přejet, když nás vidí místní v čem jedeme - tak nechápou a zvedají palec nebo kroutí hlavou. Několikrám škrkáme podvozkem o šutry, projíždíme říčkami, rýgoly atd. Občas by to chtělo redukci a uzávěrku, kterou prostě nemáme.
Spadlá lavina
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Do 2500 mnm nemusíme ale nikde tlačit. Nad 2500 je už vzduch příliš řídky a tak výkonu je poskrovně - tlačíme v několika serpentýnách - obáváme se s Karlem co budem dělat zpět.
Obrázek

20:30 Překonáváme sedlo 3400 m.n.m, potkává nás mlha a bohužel i tma. Sjíždíme směrem dolů ze sedla, což díky špatné viditelnosti jde celkem blbě. Ozývá se rána a skřípění železa po zemi.... Opouští nás Stabilizátor, který praská v jednom úchytu. Nouzově ho oddělujeme od kastle jak se dá a fixujeme ho několika rchlopáskama k podvozku.
Obrázek
22:00 Nacházíme místo na spaní a rozděláváme stany - po chvíli náš stan navštěvuje namol ožralý Gruzínec - pasák i se psem. Chce se s námi družit a křící TURIST?! My po tom ale příliš netoužíme a tak ho vyhazujeme ven.
Obrázek

24.8
7:00 Vstáváme brzo a přesunujeme se směrem na Omalo. Po cestě míjíme několik vraků aut, která se rozpadla na zdejší cestě. Cesta plyne celkem rychle. Jde to i bez stabilizátoru naprosto v klídku, vlastně jsem zatím ani nepoznali, že ho nemáme. Po cestě míjíme i rozezlené psy, stavbu hotelu, množství Jeepů a velkých náklaďáků.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Rozezlení psi, které jsme málem přejeli...
http://youtu.be/ccqWT5eiRSg

10:00 Dorážíme do Omala, ale pokračujeme ještě po cestě kousek za Omalo, kde vysazujeme bráchu a jeho companěros, aby se vydali na trip. Nakonec ještě s bráchou odděláváme zbytek stabilizátoru z uložení na přední nápravě, aby to po cestě zpět neudělalo nějakou paseku.
Krajina kolem Omala
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

12:00 S Karlem si prohlížíme Omalo a nakupujeme nějakou chálku v místním "marketu". Hledáme nějaký turisty, co by chtěli svézt směrem na Pshaveli, abychom si trošku přividělali, ale bohužel nikoho nenacházíme.
Místní "Market" v Omalu
Obrázek
Naše reklama na převoz:
Obrázek
Omalo
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Výhledy po cestě zpět do sedla
Obrázek
Obrázek
Postupně vyjíždíme opět nahoru serpentýny do sedla 3400 mnm které jsme předtím sjížděli do Omala a doufáme, že se někde nezastavíme. Naštěsté ve 2 lidech má Kit síly až dost. Cestu nám zpestřují třískající přední tlumiče, protože jejich oka opět vylezla z gum silentbloků.

Těsně před sedlem
Obrázek
Video:
http://youtu.be/i8uRcey6_io

Sedlo 3400mnm
Obrázek
Obrázek
http://youtu.be/KVdEVVu1mO8

Jedeme dolů ze sedla
http://youtu.be/wfkoOfqaQSQ
http://youtu.be/EJ5kSuE81HM
17:00 Štastné shledání s ostatními členy výpravy, kteří prožili den v malebném údoličku - s koupací řičkou, a aby ukrátili den, tak si vyrobili primitivní zbraně - luk a šípy, oštěp a kamna:D
17:30 Jedem pro nutné zásoby /pivo/ do obchodu a trávíme hezký večer. Rychňák opravuje vytřískané uložení tlumičů v T2 a kontroluje celkový stav vozu, po projetí onoho pekla.
22:00 Postupně vstáváme od ohně, vodárny a kytary a zaléháme do spacáků.

25.8.
Přesto, že jsem ráno plánovali brzký budíček, tak jsem brzo nevstali, protože na místě nebyl Johny. Rychle jsme zabalili auta a na cestu jsme vyrazili kolem 10. Cílem cesty tohoto dne bylo vinařské městečko Sighnaghi.
10:00 Prohlídka zvláštního monastiru se dvěmi kupolemi:
Obrázek
Obrázek
12:00 Těsně před Sighaghi se v T3 zničehonic otevřel kufr a vypadla Bomba! kanystr s naftou na silnici, naštěstí neprasknul, jen se otevřel a lehce vylil.
12:30 Dorazili jsme do Signaghi, které nás na gruzínské poměry velmi překvapilo svoji malebností a upraveností. Dali jsme si oběd, který byl velmi chutný - až na víno, které bylo opravdu odporné.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Prohlédli jsme si město, zakoupili ponožky a čepice u místní stařenky, která je sama vyráběla. Rychnak byl nucen odmontovat jeden tlumič z T2, protože dělal nesnesitelný bordel. Bude potřeba navštívit místní remont a sehnat silentbloky z nějakýho sovětskýho verglu.
Martin při loupení fíků
Obrázek
17:00 Návštěva remontu a obstarání potřebného sovětského šrotu, k úspěšné opravě VW. Borci byli velmi ochotní a našli vše co bych mohl potřebovat a nic za to nechtěli.
19:00 Jedeme směrem na skalní město David Gareji a po cestě potkáváme všudypřítomnou "melounovou mafii". Nechápeme, jak se tolik melounů dá vůbec prodat. Martin se neosvědčuje jako navigátor a po cestě pekelně bloudíme.
Melounová Mafie
Obrázek
Obrázek
22:00 Nocujeme poblíž David Gareji.
Obrázek
Obrázek
26.8. 08:00 Ráno snídaně, jedeme ke skalnímu městečku. T3 má po cestě defekt, a tak se zdržujeme výměnou kola.
Obrázek
Kolem je krásná krajina:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Skalní městečko je parádní, jedno z nejhezčích míst v Gruzii. Martin si ho zakresluje do svého cestovatelského notesu.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Interiér kostela
Obrázek
Obrázek
11:00 Odjíždíme od David Gareji a jedeme směrem na Mcchetu, kde má být největší katedrála celé Gruzie.
13:00 T2 vydává podivné zvuky, které mi nápadně připomínají zvuk, když v Srbsku vyletěla svíčka....Naštěstí jen upadla spona na výfuku. Navštěvujeme Mcchetu - katedrála je opravdu překrásná
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
, opravuju výfuk. Na parkovišti potkáváme dva Slováky, kteří jsou dost nadšení z našich vehiklů. Vydáváme se na cestu směrem ke Kazbegu.
15:00 Za mcchetou nabíráme dvě stopařky - Polku a Litevku, klábosí s Evou v autě a nám z toho jde hlava kolem.
17:00 Dáváme koupačku, aby dámy stopařky nebyly pohoršeny našimi pachy. Tankuju do T3 poslední levnou arménskou naftou. T3 v kopcích ztrácí výkon a obávám se, aby se něco nedělo s mazáním, chlazením či naftovým čerpadlem. Naftový čerpadlo je totiž celý jakýsi lehce oblitý naftou.
20:00 Dorážíme pod Kazbeg, vysazujeme stopařky, hledáme místo na spaní pod Kazbegem ve vesnici Stepantsminda a nakonec nacházíme a balíme svoje saky-paky na následující výstup, který plánujeme na další den. Shimimu je opět poněkud lehce zle. No nebylo to tu už jednou náhodou? Dáváme si vydatnou večeři.
21:00 Jdeme spát brzo, zítra nás čeká náročný den.
27.8. Budím všechny v 6:00 a skýtá se nám překrásný pohled na nasvícený Kazbeg.
Obrázek
07:00 Stavíme křápy uprostřed Stepantsmindy u domu, což jsme si domluvili s místníma, kteří nás svezou do nástupního bodu jeepama. Pomáhám s překládáním ještě Izraelcům, kteří jsou uplně ztracení.
07:30 Po nákupu vody nasedáme do Lady Nivy a ještě jednoho jeepu a jedem nahoru. Cesta stojí dohromady za obě auta 200Gel.
08:00 Loučíme se s řidiči aut a ti nám zanechávají na sebe telefon pro případ nějakého problému. A slibují i případnou Medslužbu. Nástupní bod je ve 2170mnm. Cesta se slibně vlní nahoru. Překonáváme první stovky výškových metrů.
Obrázek
Obrázek
10:00 Dorazili jsme na viewpoint cca 2700 mnm a děláme skupinovou fotku, výhledy jsou opravdu dechberoucí. Shimimu není uplně dobře, ale rozhoduje se setrvat s námi ve výstupu.
Obrázek
Obrázek
12:00 Musíme přebrodit ledovcou řeku, což v této denní době není žádný med, proud je silný, a řeka studená. Nakonec se nám daří přejít suchou nohou - skáčeme po kamenech.
14:00 Vstupujeme na Ledovec cca od 3200 mnm. Moréna před ledovcem je velmi nepříjemná na chození, ve štěrku to klouže, protože je pod ním led. Samotný ledovec stoupá jen velmi mírně, proto se po něm dá jít i bez speciálního vybevení bez nutnosti se strachovat se z trhlin.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
17:00 Jsme nahoře u meteostanice (3680 mnm), což je cíl našeho výstupu. Obzvláště posledních 300m výstupu je opravdu velmi obtížných, člověk musí často zastavovat aby si oddechl a popadl dech.
Obrázek
Obrázek
18:00 Vaříme večeři a rozbíjíme tábor - poprvé stavím stan na štěrku a kotvím ho ke kamenům. Potkváme 3 Čechy se kterými sdílíme naše zážitky - je to velmi příjemné - pokecat s krajany.
Obrázek
Obrázek
20:00 začíná být zima a tak se vrháme do spacáků a spíme.
28.8
06:00 Karel, Pavel, Tom a Martin se dobrodružně vydávají ještě o něco víš než je meteostanice - chtějí dojít na hranici, kde začíná ledovec, po kterém už je potřeba jít s průvodcem a mít perfektní vybavení.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

08:00 Ostatní vstávají, snídají a balí se na cestu. Děláme skupinovku a vydáváme se na sestup.
Obrázek
Obrázek
Nejhorší část cesty je rozhodně opět sestup kolem ledovce, na jehož vrcholu nabíráme opravdovou ledovcovou vodu.
Obrázek
Bojujeme se štěrkovištěm, je třeba postupovat velmi opatrně, aby si nikdo nezvrkl kotník nebo nezlomil nohu.
11:00 Opět překračujeme ledovcovou řeku, která ale teče nějak víc než včera - jsme donuceni najít jinou cestu přes, nechceme zouvat boty a nakonec se víceméně daří přejít suchou nohou - až na pár namočenců. Eva má z řeky fakt strach, dostat ji na druhou stranu dá opravdu dost energie...
Pokračujeme v sestupu, všechno jde ok, nic zvláštního se nestalo.
Obrázek
16:00 Dostali jsem se zpátky do místa odkud jsem vycházeli včera, prohlížíme si místní kostelík, a sestupujeme dolů, zpátky do Stepantsmindy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
18:00 Potkáváme krutýho Němce, kterej se svým speciálem vydal na cestu kolem světa, všechno prodal, vyměnil i manželku, koupil svůj peklostroj a teď takhle na starý kolena jezdí. Svěřil se nám že s T2 projel celou Afriku a že je to opravdu výborný auto;-) V Stepantsmindě opět potkáváme Čechy z Kazbegu a bereme je sebou, abychom je přiblížili směrem k Tbilisi.
22:00 Přenocujeme u rozbočky směrem na Šatili, kam se zítra plánujeme vydat pro bráchu, abychom ho vyzvedli z jejich treku. Večer s Čechy je opravdu skvělý.
29.7. 06:00 Vstáváme s Tomem velmi brzo, abychom jeli do Šatili pro bráchu s partou. Cesta je až překvapivě dobrá - místy i asfalt.
08:00 Postupně se cesta zhoršuje a opět je to lehký offroad a krajina je čím dál tím krásnější. Auto šlape naprosto bezchybně.
Obrázek
Obrázek
Obrázek

11:00 Nabíráme bráchu a ostatní členy tripuu a jedeme zpátky za ostatníma. co mezitím balí věci v T3. Toho dne se s námi loučí i Eva, která se vydala za svými spolucestovateli, se kterými se původně měla spojit už před několika dny.
Obrázek
Obrázek
12:00 Při průjezdu řekou najednou z ničeho nic Kitu chcípl motor a zůstali jsme viset přímo uprsotřed řeky - opravdu skvělé místo. Motor odmítá naskočit - hledám závadu a zjišťuju, že naštěští jenom vypadl prostřední kontakt rozdělovače...opraveno jedem dál.
14:00 Všichni se šťastně shledáváme, což oslavujeme společnou rychlou koupačkou ve velmi bahnivém jezeru, což nás učiňuje ještě špinavějšími než předtím...
Obrázek
"Georgia Drift"
Obrázek
16:00 Vyrážíme na cestu směrem zpět na Batumi, pomalu pryč z Gruzie. Stavíme ještě jednou v Mcchetě, aby si ji prohlídl brácha a ostatní co ji ještě neviděli. Já mezitím na Kitu měním olej a seřizuju zapalování. Kit po těchto zásazích odmítá startovat. Asi půlhodiny hledáme závadu - postupně měníme vše co jde - kondenzátor, zap. cívku, celej rozdělovač....nakonec se uláže že závada je v kladívku - které přestalo přerušovat !? prostě se nějak vnitřně prostřelilo...nechápem, ale je to tak.
18:00 Frčíme jak o život směrem z Gruzie. Přespáváme cca 80km od Batumi poblíž jakési autoopravny. T3 se po natankování gruzínské nafty umodřila a čerpadlo přestalo sáknout.

30.8. Ráno vstáváme relativně brzy a jedeme směrem na Batumi, nacházíme ideální místo ještě před Batumi, kde se dají provést všechny naše plány. Nacházíme pláž poblíž benzínky, marketu a směnárny. Johny připravuje velmi lahodný a výživný oběd - uzený maso s bramborem a salát, ostatní se mezitím koupou a já plním flašky od piva benzínem a kanystry naftou. Pokud se vše podaří, tak by se nám měla podařit na zásoby paliva z Gruzie přejet skoro celý Turecko bez nutnosti tankování. Po najezení, vyblbnutí se ve vlnách, a sbalení aut se finálně vydáváme zpět do Turecka.
Obrázek
Obrázek
Češi jsou známí pivní sběratelé =D>
Obrázek
16:00 Překračujeme hranice Turecko - Gruzie. Kontroly jsou naprosto v pohodě, turci na to prdí, jenom je na hranici šilený ruch a přeplněno, díky rekonstrukci přechodu - takže občas vznikají lehce infarktové situace, kdy všichni troubí a pár aut se málem seštosuje.
Moderní Gruzínská hranice
Obrázek
17:40 Jsme na TR straně a tak můžeme sypat o 106 směrem zpátky do ČR.
Obrázek
31.8 Jedeme celou noc nonstop volnějším tempem cca 90km/h, střídáme se za volanty obou aut a stavíme jen když je potřeba doplnit palivo ve vozech.
Obrázek
Obrázek
14:00 Přijíždíme do Istanbulu, kde se po absolvování šílených dopravních kotrmelců dostáváme až do samotného centra. Nakonec se nám v centru podaří najít i parkování a platíme potřebné jetely místnímu hlídači.
Obrázek
Bospor
Obrázek
Obrázek
Obrázek

15:00 Dáváme si Kebab na posilněnou a vyrážíme za hlavními lákadly Istanbulu - Modrou mešitou, dále nás zajíma Hagya Sofia, cisterna a Grand Bazaar.
Modrá mešita
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
16:30 V mešitách je zavřeno, protože se Turci zrovna modlí - dáváme tedy čaj a vodárnu.
Obrázek
17:00 Prohlížíme modrou mešitu. Bohužel nám o několik minut uniká vstup do cisterny i do Hagya Sofia, čehož Martin velmi hořce lituje. Nakupuje nějaké suvenýry - hlavně vodárny, tabák a náušnice na Grand Bazaaru, který ale vzhledem k tomu, že je Ramadán velmi rychle ochabuje ve své aktivitě.
19:00 V centru Istanbulu jsme my asi poslední živoucí jedinci, všichni ostatní se propadli někam do země. Poněkud děsivé. Opouštíme Istanbul, ale motáme se ještě chvíli v jeho centru a zajíždíme kamsi doprostřed tržiště, kde jsou všude odpadky, celkem síla.
Hagya Sofya:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Grand Bazaar:
Obrázek

Projíždíme tržištěm :lol:
Obrázek
23:00 Příjíždíme na hranici TR-BG. Bohužel jsou tyto hranice naprosto přetížené, tak musíme několik hodin čekat. Na BG hranicích se musíme podrobit nedobrovolné dezinfekci vozu za což platíme cca 5Euro.
01.09. V ranních hodinách projíždíme Bulharsko, do Srbska vjíždíme cca kolem poledne. Auta šlapou bezproblémově.
13:00 Dávame si výborný oběd ve městě Dmitrovgrad, je to velmi příjemné, člověk si v Srbsku připadá jako doma, velké porce pleskavice, dobrá cena a výborné pivo. Čísnici se nás ptali na naše zážitky a celkově to bylo fajn. Zapisujeme se do pamětní knihy, v marketu nakupujeme ovoce jako dary domů a vydáváme se opět na cestu.
Nákup v Srbiji
Obrázek
Zápis do pamětní knihy
Obrázek

02.09. Kolem 11.30 přijíždíme do Brna, všichni, obě auta vcelku, všichni unavení ale štastní. Byl to bezvadnej trip.
Obrázek
Obrázek
Celková vzdálenost: 9850km, spotřeba T2 11,66l/100 (jsou tam i horské úseky kdy byla spotřeba cca 25l/100) + 0,7l/1000km oleje, T3 8l/100 nafty. 0,25l/1000km oleje.
A to je vše přátelé :-)
Doufám, že se vám deník líbil, pište komenty, dotazy cokoliv.
Naposledy upravil(a) Rychnak dne 16 lis 2012, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
BUTCH bus
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1605
Registrován: 16 čer 2009
Bydliště: Nedaleko Samby

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od BUTCH bus »

WAU!
=D> =D> =D>
OndraS

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od sSATYRr »

neskutečný! Dík za sepsání a bohatý obrazový doprovod!
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od lišák »

Úplný Hanzelka a Zikmund =D> .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od Pětišroub »

já tohle podnikat tak se poohlídnu po originál výbavě T2 pro rozvojový země...např. dvojitá filtrace vzduchu, zdvojený dynamo jako záloha, spodní ochrana motoru s VW 181... a určitě byly i další zajímavý doplňky
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

párek
Příspěvky: 37
Registrován: 07 úno 2012

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od párek »

nejlepsi!!!total punk of control

Uživatelský avatar
lobovsky
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 22 čer 2010
Bydliště: Malinovo

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od lobovsky »

:shock: =D>
Uffff,.... super, klobúk dole a tíško závidím.
Taký trip by sa mi páčil.
Určite by ste nemali zostať len pri prezentácii na flate. Je to určite na viac.
Nedá mi.... =D> =D>
na svete je veľa ťažkých havárii, no najťažšia je zrážka s blbcom

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od Milosak_1 »

Vygoogloval jsem si trasu z Pshaveli do Omala - tak to je fakt mazec, klobouk dolů !
http://goo.gl/maps/g2RYV" onclick="window.open(this.href);return false;
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
lobovsky
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 22 čer 2010
Bydliště: Malinovo

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od lobovsky »

Ešte by ma zaujímalo koho to bol nápad, alebo kde sa vzkriesila myšlienka niekam sa vydať a na čom ste stavali túto trasu. (informácie od ľudí čo tam boli, fotky, vida,.....???) Tak isto termín a jednotlivé etapy, či ste mali daný termín, alebo počet dní kedy musíte byť naspäť,.....
na svete je veľa ťažkých havárii, no najťažšia je zrážka s blbcom

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od pulenejksicht »

naprostá paráda , takovejhle busích tripů nedá průměrnej člověk za život moc , většina vůbec
ale jak na vás tak koukám pořídili jste si auta hlavně na takovýhle akce takže se určitě můžem tešit za čas na podobnej report že :wink:
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od Rychnak »

lobovsky píše:Ešte by ma zaujímalo koho to bol nápad, alebo kde sa vzkriesila myšlienka niekam sa vydať a na čom ste stavali túto trasu. (informácie od ľudí čo tam boli, fotky, vida,.....???) Tak isto termín a jednotlivé etapy, či ste mali daný termín, alebo počet dní kedy musíte byť naspäť,.....

Nápad
: No takhle jsme šli jednou s bráchou na pivo...A brácha říkal, tyjo, co se takhle podívat do Gruzie?...
Co se týká plánování trasy: Věděli jsme, že chceme navštívit Svanetii na začátku a Kazbeg / výlet Omalo - Šatili na konci. Body mezitím jsme měli naplánovány podle průvodce Lonely Planet, co je zajímavé k vidění, ale časově se to dopředu plánuje těžko, takže to se bralo podle toho jak jsme to stíhali. Další bylo také důležité být v Tbilisi v určitý den, abychom mohli na letišti nabrat Vika.

Datum návratu bylo fixní +/- 3 dny protože brácha se potřeboval vrátit do práce.
Inspirace: http://www.pohora.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; Průvodce LP v angličtině a jinak nic moc.

Uživatelský avatar
firestorm69
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1090
Registrován: 21 bře 2009
Bydliště: Bratislava

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od firestorm69 »

Rychnak píše:
lobovsky píše:Ešte by ma zaujímalo koho to bol nápad, alebo kde sa vzkriesila myšlienka niekam sa vydať a na čom ste stavali túto trasu. (informácie od ľudí čo tam boli, fotky, vida,.....???) Tak isto termín a jednotlivé etapy, či ste mali daný termín, alebo počet dní kedy musíte byť naspäť,.....

Nápad
: No takhle jsme šli jednou s bráchou na pivo...

Pozdravuj bráchu... =D>

Jedným slovom PARÁDA!
carpe diem

Uživatelský avatar
thomek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 478
Registrován: 23 úno 2009
Bydliště: Rudná
Kontaktovat uživatele:

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od thomek »

Tak jsem si na to konečně udělal čas ... je to super !!! :rolleyes:

Obrázek
My bus doesn't leaks an oil it just marks its territory ...

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: CESTOPIS: Gruzie & Arménie 2012 T2 a T3 formou deníku

Příspěvek od udeeska »

Tenhle trip asi nikdo jiny zde na forum nepobije..... =D>
Vwase nocni sichta...

Zamčeno